E-Fit & Pijnreductie

0
226

Rug, nek & gewrichtspijn? Stijve spieren? Reuma?

DE WETENSCHAP ACHTER DE SPORT!

Je hebt nu al veel gehoord over trainen met elektrische spierstimulatie, maar je weet nog niet zeker hoe effectief EMS TRAINING nu werkelijk is? Een aantal wetenschappers en artsen heeft zich al intensief beziggehouden met deze elektronische fitnesstrend en heeft de werkzaamheid ervan bevestigd.

VAN PIJNTHERAPIE TOT TOTAL BODY WORKOUT

Al meer dan 50 jaar is elektrische spierstimulatie een uitstekende en vooral bewezen methode voor pijntherapie. De methode is niet alleen stevig ingeburgerd in een groot aantal klinieken, maar wordt tegenwoordig ook in vele fysiotherapiepraktijken gebruikt. EMS TRAINING wordt ook al decennia gebruikt om de spieren op een doeltreffende en rustige manier weer op te bouwen na een ongeval of bij ernstig letsel.

Desondanks zijn er veel mensen die met argusogen kijken naar deze sport waarmee alle belangrijkste spiergroepen tegelijkertijd worden getraind met kleine stroomimpulsen. Inmiddels zijn er echter vele onderzoeken die aantonen dat je zeer efficiënt kunt trainen met EMS. Met elektrische spierstimulatie kun je namelijk jouw rugspieren versterken, spieren opbouwen, cellulitis verminderen, jouw stofwisseling verbeteren, jouw figuur langdurig in vorm brengen, afvallen en zelfs gewoon ontspannen.

EMS-TRAINING ONDERZOEK 1: DE EMS TOTAL BODY WORKOUT

Volgens verschillende onderzoeken is de doeltreffendheid van jouw training direct gerelateerd aan de stimulatie-intensiteit van de elektrische impulsen.

In een onderzoek van de Deutsche Sporthochschule in Keulen werden de prestaties van profvoetballers vergeleken met die van een controlegroep. Het onderzoek toonde aan dat de specifieke prestaties van de voetballers duidelijk verbeterden dankzij een aanvullende EMS total body workout. De maximale kracht van de proefpersonen, die tweemaal per week met EMS trainden, werd eveneens hoger. Tevens verbeterden de startsnelheid, de schotsnelheid en de sprongkracht.

Van zachte elektrische impulsen is ook bewezen dat deze het spierherstel ten goede komen. Zelfs na een training met elektrische spierstimulatie wordt de afgifte van lactaat versneld en wordt de bloedcirculatie bevorderd. Volgens de huidige discussies zal EMS-total body-training permanent op het sportveld blijven en idealiter een aanvulling vormen op de training van professionele atleten.

EMS-ONDERZOEK 2: SPIERVERSTEVIGING MET EMS-TRAINING

Het is wetenschappelijk bewezen: na een langere periode trainen met EMS neemt de elektrische activiteit en het volume van de spier toe. Het onderzoek van de Technische Universiteit Kaiserslautern toont aan dat met name het aantal spiervezels en het volume van type IIa-spiervezels toeneemt. Dat zorgt voor een verhoging van de maximale kracht én dat de succesvolle prestaties ook na het einde van een training nog te zien zijn. Het onderzoek toont tevens een toename van de mitochondriën tussen de spiervezels en de vergroting van de dichtheid tussen de haarvaten.

De effectiviteit van EMS-training ten behoeve van spieropbouw is bewezen, zodat je jouw lichaam duurzaam kunt trainen en duurzaam in vorm kunt komen!

Maak kennis met EFIT